Nabór osób z niepełnosprawnością do Programu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025. Program jest finansowany ze środków Funduszu Solidarnościowego.
W związku z przystąpieniem przez Powiat Bielski do resortowego Programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego informujemy o rozpoczęciu naboru osób do udziału w w/w programie.
Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.
Adresatami Programu są:
• dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
• osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie:
- znacznym stopniu niepełnosprawności albo
- umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo
- traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Usługi asystencji osobistej polegają na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością w różnych sferach życia, w tym:
• wsparcia uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej;
• wsparcia uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie;
• wsparcia uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;
• wsparcia uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem.
Szczegółowe informacje o Programie można uzyskać pod adresem:
Wymagane dokumenty do zgłoszenia chęci udziału w programie „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 prosimy złożyć do 16 stycznia 2025 r. do godziny 15:00 w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Bielsku-Białej, ul. Piastowska 40, 43-300 Bielsko-Biała.
PCPR w Bielsku-Białej informuje, że zgłoszenie nie jest równoznaczne z otrzymaniem usług asystencji. Przyjęte zgłoszenia będą realizowane wyłącznie dla osób, które zostaną zakwalifikowane do Programu.
Bliższych informacji udziela Pani Agnieszka Pysz w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Bielsku-Białej przy ul. Piastowskiej 40, tel. 33/81 36 938.
Wymagane dokumenty do zgłoszenia:
1. Karta zgłoszenia do programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością”
dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025
2. Karta zakresu czynności w ramach usług asystencji osobistej AOON – edycja 2025
3. Klauzula RODO - PCPR AOON – edycja 2025
4. Klauzula RODO - MRPiPS – edycja 2025
5. Kopia aktualnego orzeczenia.